Το προγραμμα

Η επιτυχία σας, στόχος μας

32
Αγορές
1
Καθηγητές
29
Εγγεγραμμένοι Μαθητές
18
Επιτυχίες στις Πανελλήνιες

Εκπαίδευση

Η εκπαίδευση δεν έχει αλλάξει πραγματικά τα τελευταία χρόνια. Η πιο πρόσφατη μεγάλη καινοτομία στην εκπαίδευση ήταν το τυπογραφείο και τα βιβλία. Όμως, όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι στην κοινωνία έχουν εξελιχθεί, όπως για παράδειγμα η υγειονομική περίθαλψη, οι μεταφορές, οι τηλεπικοινωνίες κ.α.

Πιστεύουμε πραγματικά ότι μπορούμε να μεταμορφώσουμε και να εξελίξουμε την εκπαίδευση σε ποιότητα, ποσότητα και πρόσβαση μέσω της τεχνολογίας.

Νέα γενιά , νέα δεδομένα

Η γενιά του 2000 είναι φτιαγμένη διαφορετικά από τις προηγούμενες. Τα παιδιά πλέον είναι απόλυτα εξοικειωμένα με την διαδικτυακή τεχνολογία.
Γιατί χρειάζεται να την πολεμάμε μέσα στην τάξη ;
Δεν θα ήταν καλύτερα τα παιδιά να μαθαίνουν και να κάνουν τις διαδραστικές τους ασκήσεις από την άνεση του σπιτιού τους ή στο δωμάτιο τους;

Μια δημοσίευση του πανεπιστημίου του Τορόντο από τους καθηγητές Craik και Lockhart (Learning and retention is related to depth of mental processing, 1972) αναφέρει πως η μάθηση και η απομνημόνευση σχετίζονται άμεσα με τον βαθμό της νοητικής επεξεργασίας. Οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν αλληλεπιδρούν με το υλικό.

Τα χαρακτηριστικά του μοντέλου

Το συγκεκριμένο μοντέλο εκπαίδευσης έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να απαλλάσσει τον μαθητή από τα προβλήματα του παρελθόντος και να δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον, ευνοϊκό για μάθηση. Τα χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου είναι τα εξής:

01. Προσωπικός ρυθμός

Όταν ήμουν μαθητής δεν ήμουν τόσο έξυπνος και κρατούσα σημειώσεις, αλλά πολλές φορές έχανα τον καθηγητή στα πρώτα δέκα λεπτά. Έτσι, έχανα την παράδοση της υπόλοιπης ώρας!

Δεν θα ήταν ωραίο, με τις διαδικτυακές τεχνολογίες να προσφέρουμε βίντεο και διαδραστικά τεστ στους μαθητές ;

Μπορούν να πατήσουν παύση όταν δεν έχουν καταλάβει κάτι. Μπορούν να ξανακούσουν τον καθηγητή. Μπορούν να τον κάνουν μέχρι και να σωπάσει !

Αυτό το είδος προσωπικού ρυθμού μπορεί να ενισχύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την μάθηση.

02. Άμεση ανατροφοδότηση

Με την άμεση ανατροφοδότηση ο υπολογιστής βαθμολογεί τις ασκήσεις, τα τεστ και τα διαγωνίσματα. 

Όλοι παραδίδουμε τις ασκήσεις, τεστ κ.α. και οι βαθμοί βγαίνουν μετά από δύο εβδομάδες, που έχουμε ξεχάσει τελείως τι είχαμε γράψει ! 

Αν όμως ο μαθητής με την ολοκλήρωση του τεστ έβλεπε αμέσως τα λάθη του καθώς και τις σωστές απαντήσεις, η άμεση ανατροφοδότηση θα μετέτρεπε την διδασκαλία σε μάθηση.

03. Άμεση κάλυψη και επίγνωση διδακτικών “κενών”

Ο καθηγητής σε μια τάξη για παράδειγμα 10 ατόμων δεν μπορεί να γνωρίζει απόλυτα τα διδακτικά κενά του κάθε μαθητή εξατομικευμένα !

Ο τρόπος που επιλέξαμε να απαντήσουμε σε αυτό το πρόβλημα είναι με το πέρας κάθε κεφαλαίου, ο μαθητής να εξετάζεται στο υλικό που διδάχτηκε. 

Έτσι, με βάση το ιστορικό των διαγωνισμάτων μπορεί να εντοπίζει τα λάθη του και να ανατρέχει στα αντίστοιχα μαθήματα.

Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να εμβαθύνει και να καλύπτει άμεσα τα κενά χωρίς να χάνει χρόνο.

04. Μάθηση μεταξύ μαθητών

Χρησιμοποιούμε φόρουμ συζητήσεων, όχι για περισπασμό αλλά για να βοηθήσουμε τους μαθητές να μάθουν. Ένας μαθητής μπορεί να ρωτήσει μια απορία στο φόρουμ συζητήσεων που βρίσκεται κάτω από το κάθε μάθημα. 

Έχει παρατηρηθεί κυρίως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ότι όταν θέτει ένας μαθητής – φοιτητής ερώτηση άλλοι μαθητές τείνουν να συμμετέχουν, να αλληλεπιδρούν και τελικά να βρίσκουν μόνοι τους την σωστή απάντηση. Η συμβολή του καθηγητή στην διαδικασία είναι να επιβεβαιώνει την σωστή απάντηση των μαθητών (εφόσον υπάρχει) ή να απαντά εξ’ ολοκλήρου.

Οι μαθητές λοιπόν μπορούν να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο και να μας λένε ότι μαθαίνουν από την διαδικασία.

05. Παιχνιδοποίηση (Gamification)

Όλοι οι μαθητές ασχολούνται με χαρά με διαδραστικά βίντεο και παιχνίδια. Μπορούν να παίξουν ατελείωτες ώρες ένα παιχνίδι στον υπολογιστή τους! Εφαρμόσαμε και συνεχίζουμε να εξελίσσουμε αυτές τις τεχνικές παιχνιδοποίησης στη μάθηση και με αυτό τον τρόπο χτίζουμε διαδικτυακά εργαστήρια. 

Η πλατφόρμα μας μέσω διάφορων παιχνιδιών όπως (σταυρόλεξα, κρεμάλα, κ.α.) ωθεί τον μαθητή να μάθει δημιουργικά και με ευχαρίστηση το εκάστοτε μάθημα.

Μια ιδέα πάνω στην οποία δουλεύουμε είναι ο μαθητής να αποκτά έναν χαρακτήρα με την είσοδο του στο σύστημα και “περνώντας” διάφορες πίστες – ασκήσεις, τεστ να αυξάνεται το επίπεδο του. Θα υπάρχει μια κοινή μονάδα κατάταξης που θα ενημερώνεται συνεχώς και θα δημιουργεί ένα υγειές ανταγωνιστικό περιβάλλον για τους μαθητές.

Όλα αυτά δεν είναι το μέλλον, συμβαίνουν σήμερα !